LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Linn - 31 maj 2012 19:26

   Jag och ellen har hängt hela eftermiddagen och därfor har jag inte kunnat blogga.SAD!:(

Vi har suttit vid datan en stund men lite tidigare på eftermiddagen så hoppade vi agilty med Tyra.De var så kul och som vanligt var Tyra fantastiskt!Visst då och då fuskar hon men de gör alla!

 


i skolan har vi haft de nästan vanligt.Vi hade en kortare bild fast även en liten snutt svenska då vi skulle görs charader.Jag och Elin jobbade tillsammans och på bilden ritade hon av mig.Vi hade också SO,matte och musik.Vi måste verkligen börja träna in vår sommarlåt.De går jättebra!

 

Av Linn - 31 maj 2012 06:37

Wohi,bara två dagar kvar tills jag fyller år!JIPPI!Gud vad jag längtar.Men jag får stå ut två hela dgafr till.Egentligen vet jag inte hur jag står ut men man måste försöka!

 

Vilken tårta!

 

Idag är de en normal torsdag så jag får gå i skolan som vanligt.Jag vet inte vad ci ska hitta på för våra lärare berättar om de ena och de andra så man vet inte riktigt när allting händer.Jag tror vi ska arbeta med husen idag.Inte säker men jag tror de!

JORDGUBBAR! 

 

Av Linn - 30 maj 2012 18:24

Exmoorponnyn härstammar från Devon i England där den levde i ett kargt och svallt herdlandskap. Ponny har ett lätthanterligt och lugnt temprament som gör den till en perfekt barnponny. Ibland korsas exmorpoonyn med engeslka fullblod och skapar då ofta en pefekt ridhäst. de blir mellen 115-125 cm i mankhöjd och ä oftast mörkbruna eller bruna.De exmorpoonyer som föds i de vilda är ofta motståndskraftiga mot sjukdomar.Rasen är utrotningshotad och de finns knappt 800 hästar i England.

   

Källor:http://sv.wikipedia.org/wiki/Exmoorponny


Av Linn - 30 maj 2012 16:18

Harb inte kunnat blogga för så fort jag kom hem satte jag på Hary Potter och de vises sten.Har alltid gillat Harry Potter från att jag fick böckerna av pappa.De överträffar verkligen allt!Nu läser hag om de för tredje gången.Tänkte att de vore kul att titta på ettan och se hur de började!

 


Idag slutade vi ett för att alla lärare skulle på brandkurs.Skönt!Min grupp blev sist på vår NO lektion.Vi skulle vara ute och vi tog verkligen god tid på oss-45 minuter.De andra gjorde de på 30 minuter.Kändes konstigt att komma in när alla andra satt och jobbade.Pinsamt!Gympan var rolig och engelskan med.fast egentligen hade vi engelska stunden för att göra diverse.Nu msået jag sluta!

  Så söt bild!

Av Linn - 30 maj 2012 06:48

Jag vet inte vad jag ska blogga om?Vill gärna blogga men vet inte vad jag ska blogga om!Bara 3 dagar tills jag fyller år!JIppi!De närmar sig med stormsreg fast Lyllo Alicia som fyller år redan imorn!Är väl bara att stå ut och vänta.Så jobbigt kan de ju inte va!Idag ska vi ha idrott,engelska, NO och datamatte.Fast jag vet ju inte om de är en normal dag!

 

Av Linn - 29 maj 2012 19:13

   Pappa och jag har varit och handlat.Vi har köpt jordgubbsmarmelad som jag ska testa nu.Jag har aldrig testat de förut men ni kanske har gjort de?

Är de gott?

De är nog de enda jag gjort.Har inga läxor som jag vet så ska nog bara säta mig vid datorn eller TVn. Skönt att slippa alla läxor!

Godnatt!

 

Av Linn - 29 maj 2012 14:57

Nu har jag och Tyra varit ute och tränat.Gud vad härligt de är att komma in trötta efter ett träningspass.Våra pass är ju korta men vi hinner göra mycket,fast Tyra tycker nog delen när vi lkeer är roligast.Idag hade vi de riktigt roligt när vi lkete med den nya leksaken hon fick när de gick så bra på utsällningen.Den är verkligen rolig att leka med.Ska nog ta en promenad när jag bloggat klart.Nu är hon helt slut så de blir nog bra med lite vila!



I skolan har jag haft de jätteroligt.Jag har spelat rätt så mycket basket med Kayo,Ellen och tilda.På efrermiddaegn så spelade vi lite ot Kasper.Han är verkligen duktig på basket.Annars har de varit vanligt.Svenska,SO,matte och engelska.Tisdagar är ganska roliga.Nu ska allting bara avslutas inför terminens lsut.Tänk att när vi kommer tillbaks är vi femmor!

   

Av Linn - 29 maj 2012 06:32

att få sova ut lite! Ställde faktikst mitt larm en kvart senare än vanligt så nu är jag fakiskt inte lika trött som vanligt-Gör nog så här resten av veckan nu när jag är hos pappa och inte behöver gå ut med Tyra.Nu kan jag sitta och slappa och blogga i lugn och ro.Ganska skönt att slipa stressen när mna ska hinna ta ut TYra.I vilket fall idag är de tisdag.De börjar nog bli tjatigt men  dagar tills jag fyller 11 år!

 

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards