LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under december 2011

Av Linn - 31 december 2011 16:26

Tänk snart är det 2012. Vi ska iallafall äta en riktig god nyårsmidag.Vi ska äta melon med parmarskinka till förrätt.Till huvudrätt blir det oxfile.Mums!Och sist men inte minst ska vi äta marängsvisch till efterrätt.Det ska bli så megagott.Nu har jag bestämt mig att klippa mig.Jag ska klippa håret ungefär till där kindekotan slutar.Jag klipper mig alltså ganska kort.Sen ska jag få nya glaslögonbågar också.Jag ska syn undersöka mig så vi kan lika gärna köpa nya bågar,mina gamla är tyvär sönder så jag måste sitta jättenära TVn.Ja hoppas ni får en trevlig nyårsafton.Jag kan tyvär inte skriva mer.


Gott nytt år!2012!:)


 

Av Linn - 30 december 2011 17:15

Idag har vi varit på skansen. Vi kollade på alla djuren.Det bästa djuret  jag sett idag var nog grisarna.Det är ju trots allt mitt favodjur.De är ju så ssssssssssssssööööööööööööööttttttttttttaaaaaaaa!!
!!!!!!!!!!Idag ska ni äntligen få lite bilder. Har varit dålig på det på sistonde. Nästa vecka ska jag försöka lägga upp videos också.Ja,i vilket fall var akvariet roligast av allt.Vi såg jättefina fiskar och ssssöööööttttaaa apor.Världens giftigaste spindel och orm fick vi också se.Fast dom var rena motsatsen till ordet söt.Nu tycker säkert ni att jag är bortskämd(DET ÄR JAG INTE!!!!!),men vi barna fick varsitt gosedjur.Jag fick en Sankt bernad hund.Imorgon är sista dan i december. GOTT NYTT ÅR!


Av Linn - 30 december 2011 10:30

Av Linn - 29 december 2011 20:11

Förlåt att jag inte bloggat den senaste veckan.  Jag är verkligen jätte,jätte,jätte ledsen. Jag har ju varit i Karlskrona. Jag har försökt blogga från mobilen men funka tyvär inte alls. Och dessutom har jag haft fullt upp med andra saker som att vakta Tyra från mina kusiner. Tänk ifall dom gör illa henne!Jag i vilket fall har jag ju inte dött. Det var till och med lite,pytte lite roligt. Vi koka jättegod dajm.Ni får receptet så ni kan äta och mumsa i er denna goda,mumsiga dajm.


DAJM

1 tsk kakao

1 msk mjöl

1 msk sirap

1/2 msk smör

1/2 dl socker


Blanda alla inredienser.Koka upp och låt koka 1 1/2 minut.Häll upp på en plåt eller tallrik. Låt dajmen stelna,om du är otålig så lägg den i frysen en stund istället.Skär sedan i bitar och sen så är det bara att SMAKA!


TIPS!

Lägg i lite

blockchoklad

i smeten

om du tycker

det låter gott!

Av Linn - 27 december 2011 09:15

Mustangen har sitt ursprung i USA. Mankhöjden är mella 140 och 150 cm.Det finns vilda mustanger i USA.Rasen är tempramentsfull av sig och ska behandlas med respekt. Trofast sin ägare om den är fäst vi sin ägare.Alla färger är tillåtna och varierar från häst til häst.Det finns ingen riktig rasstandard.Mustangen härstammar från de spanska hästarna som hjälpte spanjorerna att upptäcka den nya världen.Rasen används till western,boskapsarbete,promenad- och turridning.Mustangen är en varmblodshäst.




Av Linn - 25 december 2011 08:08

Förlåt att jag inte bloggade igår!  Nätverket funkade inte. Ja jag fick iallafall en trevlig julafton. Vi åt jättegott julbord. Och så var ju julklapparna en av de bästa sakerna. Jag fick en ny mobil(samsung galaxy 5),schelichstallet jag önskade mig,hästar till stallet,hopphäst.sängkläder,hinder till schelich.hage till schelich massor och då menar jag massor av böcker,Säkert 6 eller 7 böcker totalt,5 års dagbokoch sist men inte minst den TopStar boken.Idag ska vi äta midag hos mormor. Jag ska ska också åka med pappa och leta efter någonstana att tanka det nya kontantkortet,jag behöver också ladda up lite ny musik och nåra nya bilder till mobilen föör imorgon åker jag med pappa och mina syskon till Karlskrona. Tyvär bor min hemskt jobbiga kusin som är ett år yngre än mig där. Tur att min hund följer med. Då har jag åtminstonde nån som jag luta mig mot.Jag som ni säkert förstår då så kommer jag inte kunna blogga när jag är i Kalskrona.Jag tror inte pappa tar med vår dator ner ditt. God sen Jul!    

Av Linn - 23 december 2011 08:29

Igår köpte vi julgran. Vi klädde den till och med.Den blev faktiskt ganska snygg. Nu känns det verkligen som julafton är nära. Jag glömde att säga att igår så slog vi dessutom in paket till Tyra,morfar mormor och andra personer.Vi var dessutom tvungna att köpa julklapp till vår pappa. Han fick en godisskål med godis i. Jag tror han blir nöjd. Det var min och min lillasysters julklapp till honom. Vi slog ihop alla våra pengar. Sen visade sig att mamma redan köpt CDn jag skulle ge henne så jag och pappa blev tvungna att åka iväg till åhlens och akut handla till mamma. Och när vi ändå var där köpte vi julgransbelysning. Fast det var en annan sorts belysning än vi hade tänkt oss.:)Ja i vilket fall är det julafton imorgon. JIPPI!  Jag längtar ihjäl mig efter allting. Det är så härligt med julafton. Jag och resten av familjen ska baka knäck idag. Det har mamma lovat oss alla. Det ska bli både roligt och gott.   God Jul!  

Av Linn - 22 december 2011 17:11

  Vi var ute i snön idag.  Det var helt okej ute.Som ni ser har jag upptäckt smileys(ja,det tog lite tid tänker ni). Jag kommer änvända såna jätteofta.  Ja,i viket fall så var det härligt att var ute i snön. Min hund blev som galen och sprang runt som om hon var jagad. Hon tyckte det var riktigt härligt att vara ute i snön.Sprang runt som en galning!  Så roligt att se på. Mamma har köpt hallonglög. Det kan vi dricka,kul! Ja i vilket fall så skriver jag nog inte mer idag. Peace!    Föresten måste jag nog fixa naglarna ikväll. Dom är långa som sjutton!

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards