LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under december 2011

Av Linn - 22 december 2011 09:31

Idag var första lediga julovsmorgonen.Så skönt att inte behöva gå i skolan. Bara så ni vet kommer jag no blogga rätt så ofta den här veckan eftersom jag inte har något att göra. Idag var det en mumsig lördagsfrukost. Mums!:P Det var omelett och rostat bröd!:P:) Efter det här ska jag läsa påsksaga för min lillebror. Man hade trott att man vill höra påsksaga vid den här tiden på året,men nej. Jag kommer nog blogga åtminstone en gång till idag. Jag känner att jag vill mhas lite choklad. Synd bara att det är lite tidigt för det.GOD JUL PÅ ER ALLA!      

Av Linn - 21 december 2011 16:19

Nu är det äntligen julov!Idag har vi inte arbetat så mycket. Vi intervjuade bara lite på förmiddagen. Sen efter lunch såg vi på harry potter och dödsrelikilerna. Jag har sett den förut men det var ända roligt. Vi fick dessutom god,mumsig glass. Mums!:)Till slut åt vi mellis och sen hade vi fackeltåg. Fackeltåg är när sexorna har facklor och sen går vi till någon park och sjunger julsånger. Det är ganska trevligt. Jag kommer antingen blogga två gånger om dan eller bara en, ska försöka blogga varje dag. God Jul!  

Av Linn - 20 december 2011 20:01

Idag tog jag med Nea hem. Vi har haft det jätteroligt. Jag visade henne bloggen och förklarade. Vi bråkade lite i skolan idag så det var skönt att vara bara henne och jag. Vi var inloggade på MSP(moviestarplanet) efetersom vi båda håller på med det. Vi lekte med schelich(kanske stava fel) och petshop, vi tröttnar aldrig på sånt. Vi var desutom tvugna att gå hem istället för att åka buss. Vi var helt slut när vi kom hem till mig. Imorgon är sista dan på terminen. Vi ska äta glass som min fröken ska köpa och se på film. Vi ska bara intervjua lite på förmiddan men annars ska vi ha en dag utan skolarbete,så skönt och dessutom så har vi inga mer läxor,så skönt.Filmen jag valde var som ni ser på bilden lassemaja. Ni får här en liten mini julovsbildbomb som tack för att ni läser min blogg!God julov!                    

Av Linn - 19 december 2011 18:19

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Vi lekte lekar med sexorna på idrotten men annars var det en ganska normal dag för mig. Min mamma och min bästis mamma är klassföräldrar så jag fick följa med och hjälpa till före advebtsfikat.Det var ganska roligt och vi bytte julklappar och jag fick en bok.Förlåt att jag har bloggat dåligt i helgen. Det har helt enkelt bllivit så. Ja,jag kommer inte blogga mer ikväll.Och i sånna fall blir det väldigt lite jag skriver. Jag kommer inte kunna lägga in så många bilder när jag är hos mamma så ni får stå ut, och nu kanske ni förstår varför jag gjorde veckans hästras igår. Jag i vilket fall så har det kommit första riktiga kramsnön idag. Härligt  för det betyder att det blir lite ljusare.

Av Linn - 18 december 2011 12:28

Islandshästen:veckans hästras

Islandhästen kommer, som det hörs på namnet,från Island. De blir 125-145 cm i mankhöjd och finns i alla färger. Islandshästen är lite speciell eftersom den har en,eller ibland två,extra gångarter.Nämligen tölt,en mjuk och härlig gångart och passgång en flygande gångart. Och så har dom ju självklart gångarterna skritt,trav och galop också.Islands hästen blir mx 148cm men kallas ändå häst. Den borde ju vara en ponny. Den är en kallblodshäst.Den har tjock päls eftersom Island är ett kallt land med många berg och starka vindar.Den är även den tredje populäraste hästen i Sverige.         Skriv i komentarer och bestäm nästa veckans ras!Ni bestämer!

Av Linn - 18 december 2011 12:14

Idag red jag på Nacka ridklubb. Jag ska absolut börja där. Jag fick en häst dom hette Chilli. Hon var jättesnäll. Inte alls så het som man kan tro. Jag fick en ridlärare som heter Cissi. Hon var jättesnäll. Idag lekte vi lekar. Vi lekte "ett,två,tre stjärna",självklart på hästarna och sen lekte vi "stafett",det var jätteroligt men sist men inte mins så lekte vi "hela havet stormar". Jag har bara lekt stafett för,inte kalas lekar på hästar. Och juste. Jag kollade på hur som besökt bloggen,och vet ni,i fredags hade jag 20,ja,20 besökare.Jag blir så lycklig när jag ser sånt här.Snäla förtsätt kolla på min blogg jag blir så glad!:D:) Föresten så kommer veckanshästras idag istället för imorgon.Det blir så av speciella anledningar. Ska försöka skriva ikväll också.   ♥CHILLI♥

Av Linn - 17 december 2011 16:45

Discot igår var så roligt. Dom sålde chips,popcorn,festisar och läsk. Jag var med på bollkastning där jag vann lite godis. Gott!:P♥ Sen fanns det bowling och lotteri fast jag var inte med i nåt av dom. Fast jag köpte en nessicär(stava fel,jag vet) av Tora för 20 kr. Super snygg(den syns på bilden)!Jag träffade också Olivia från ridningen,hon är jättesnäll. På ridningen hade vi lekar,ungefär som gymkhana. Jag var i lag med Olivia och Johanna. Vi vann inte. Hästarna hette Benjamin och Camaro som vi använde. Det var roligt fast vi förlorade.Jag tror inte jag bloggar igen idag!Är lite trött! Vi har bakat och ätit pepparkakor!Mums!♥:P:D:)    

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards