LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linn - 8 augusti 2012 20:45

Goodnight!

Sleep well all sweet!!!

 

Av Linn - 8 augusti 2012 15:58

Här kommer Hiss och Diss

 

 

Sånna här ska jag skaffa,det är så söta om ni frågar mig.I like!!!

hm.com

 

I like!Så snygg!

hm.com

 

Verkligen snygg topp!

cubus.com

 

 

En sak som jag stör mig (lite)på är att det står "back too school "överallt.Vi vet att vi börjar skolan snart!Visst vi börjar skolan snart men ändå!

 

Det som går i skolan i England slutar skolan 22 juli och börjar 7 september.Lite orättvist kanske?

 

 

Av Linn - 8 augusti 2012 13:05

Fölåt at jag bloggat dåligt!

Håller på att ladda upp en video på youtube och glömde alldeles bort bloggen när jag lekte med min lillebror.Ja,vi har inte gjort så mycket idag.Allting jag skriver nu säger jag typ i videon.Men om ni lyssnar noga hör ni säkert att jag säger att det är fint väder.Det är alldeles fel!Det är uppehåll nu men innan det så har det verkligen regnat. Vet inte vad jag ska göra.Videon tar typ en evighet,kommer kanske upp ikväll?

 

Av Linn - 7 augusti 2012 15:05

Just nu är det fullt av hembakade kakor hemma hos mig. Lussebullar,blåbärsmuffins,blåbärs"kakor" och blåbärs paj.Det lär räcka till väldigt många fikan!XD Ja,vi började med degar imorse.De som skulle stå i kylen eller jäsa och efter det så satte vi igång med muffins.Sex dl till muffins,några hubdra gram till kakorna och typ 4 dl till pajen.Vi har fortfarande kvar och glöm inte att vi gjorde en sats muffins med 6 dl igår. Har redan hunnit smaka en blåbärskaka,verkligen lyckat,MUMS!!!Syskonen fär glass,ingen är så förtjust i dem men blåbärsmuffinsarna ska det nog gilla när gört kristyr att ha på dem. Lyssnar på musik här kommer en video jag verkligen gillar!

Av Linn - 7 augusti 2012 09:12

Min första novell på bloggen,bra?

Rosornas hus

 

Rosa gick sagta mot den stora villan i sten.Den sägs vara bygd för längesen på 1800-talet. Huset är välskött och runt omkring växer det röda och vita rosor i olika former. När Rosa gick på stengången så känndes det som någon iaktog henne,hon kollade bakåt men såg inget annat en rosorna. Hon ryste. Det berättades mycket om det här huset,om att barn försvunnit här men Rosa tänkte inte ge upp. Hon sålde polkagrisar så att hennes klass kunde åka på klassresa. Hon var nu framme vid den stora porten. Rosa knackade och förberede sig på att säga det hon alltid sagt men när en vacker kvinna öppnade dörren tappade hon det. Kvinnan har vacker  blek hud och svart hår,hon bär gammaldags kläder och håret är uppsatt på ett sätt som Rosa bara sätt i historieböcker. "Eh,eh" försökete hon. "Vill du nånting kära barn?" sa kvinnan och log försiktigt. Rosa nickade utan att hon tänkte. "Åh kära barn du kommer på det ska du se,följ med mig in och ät lite kakor och drick lite te med mig"sa kvinnan och Rosa blir som hypnotiserad. En del av henne sa att hon inte borde följa med och en annan del tvärtom men hon avbröts av ett konstigt ljud. Bakom kvinnan gick tio barn med döda,grå ögon blek,nästan grå hud och mumlade. Det gick fram till henne och puttade på henne och drog henne i håret. Hon puttade bort dem och kollade upp på kvinnan. "Bry dig inte om dem,följ mig bara!" sa hon lugnt. Nu gick det inte att protestera,hon följde med damen in med höga protester från barnen klingande i öronen. Kvinnan hällde upp te och gav henne en kaka. Rosa drack lite te. Hon var i något drömlikt tillstånd mellan död och liv. "Somna nu lilla vän allt blir bra ska du se..."sa kvinnan och Rosa somnade sakta ner i en djup sömn.

 

Rosa vakande. Hon kände sig tom, som om hennes själ var borta. Hon kollade på sig själv i spegeln. Hon såg ut precis barnen med gråa,döda ögon och blek,nästan grå hud.Hon förstod nu vad barnen velat.Det hade varnat henne för det hemska öde hon nu gått till möttes.

 

 

Av Linn - 7 augusti 2012 09:08

Bellcar,läs det här!!!

Jag vill att det ska stå: Keka in en blogg med full fart!!!

Bilden:  

Glöm inte att kommentera efteråt bellcar!!!

Av Linn - 7 augusti 2012 06:56

Igår regnade det i stockholm.

Jag sov med fönstret öppet så jag skulle kunna somna till ljudet av smattrand regna,underbart!Jag älskar verkligen regn,det är så mysigt tycker jag. Ute är det mullet,ser ut som en perfekt biodag.Mamma har ju lovat att vi ska se på madagskar 3 men vi har både blåbärspaj,blåbärs kakor och blåbärs muffins att baka.Ja,vi har bakat mycket,igår gjorde vi även lussebullar.Det är jättegott med lussebullar på sommarn.Det är suppergoda så varför äter vi dem bara en gång om året!

 

Av Linn - 7 augusti 2012 06:47

             

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards