LillaLinnsBlogg

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Linn - 13 augusti 2012 14:55

Cykla faktiskt ner till Bastusjön nu för en stund sen.Tyckte jag behövde komma ut lite grann.Jag agiltytränade TYra imorse och det gick ju såklart bra.Hon var faktiskt lite trög i början om jag ska va ärlig men denna vecka ska det bli slut på semester för all små hundar.TYra ska komma igång ordenltigt till agiltykursen den 22(dan jag börjar skolan).Men dte var ju härligt att få bada.Tog med mig lite mellis också.Nu ha min allergi dessutom satt igång.Jag har på våren också men jag är allergisk i Augusti då med.Är nån växt som blommar då.

   

Av Linn - 13 augusti 2012 10:29

Nordlanshästen eller som jag kommer säga,nordlansdponnyn härstammar från Norge. Den är en väldigt gammal ras som man tror är en ättling till den asiatiska vildhästen. Hästen har ett väldigt bra temprament och används ofta som ridhäst. Det kan överleva i svåra förhållanden med lite mat och vatten och genom sitt ursprung har nordlandsponnyn en stark egen vilja och ett hårt lynne. Nordlandsponnyn har sitt urprung hos det gamla skogshästarna som fanns i Norden i vår senaste istid. Under istiden satt Norge och Storbritanien och därför så kunde det engelska hästarna/ponnyerna vandra rakt över till Norge. När isen smält och människor flyttade dit så korsade man det engelska hästarna med det som vikingarna tog med sig hem efter deras plundringståg.Deras mankhöjd ligger mellan 120-140 cm. Fux,brun eller skimmel är färgen på hästarna.

   

Av Linn - 13 augusti 2012 06:31

Detta är alltså min sista vecka ledig.Jag är ensam hemma med Tyra hel veckan.Vi ska träna agilty,gå långpromenader och kanske cykla ner till bastusjön och bada,vem vet?Jag vill hinna läsa lite innan veckan är slut.Jag har läst lite grann i sommar. Eh,ganska mycket men ni tror mig nog inte om jag säger som det är att jag läst 27 böcker.Då är ju alla böcker över 100 sidor kan jag också lova!Men nu ska jag duscha och äta frukost!

 

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards