LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under april 2012

Av Linn - 15 april 2012 08:07

Idag är sista dagen på mitt påsklov!Känns urtrist! Det ska bli roligt att träffa mina vänner och så men det är så skönt att kunna sova så länge man vill och liksom göra vad man vill. Idag får vi se vad vi gör. Jag vill gå på restaurang. Stazione! Igår tog jag en bild med webbkameran men hann inte lägga upp den så här kommer den. u måste jag byta omröstning. Så hejdå!


Lite suddig men de funkar!  

Av Linn - 14 april 2012 17:18

Lippizzaner är mest kända för att vara de hästar man änvänder på Spanska ridskolan. Där tränas de att göra fina hopp som t.ex piaff,piruett och passage. De vita hästarna födds svart men som alla skimmlar så bleknar dom med åren och får till slut den vackra vita pälsfärgen. Även om de låter konstigt finns det faktiskt bruna lippizzaner också. En tradition är faktiskt att de alltid ska finnas en brun lippizzaner på Spanska ridskolan.Mankhöjden är mellan 151-162 cm. Rasen härstammar från Slovien där man importerade hingstar och ston för att skapa den magnefika rasen till kejsaren. De skimmelfärgande hästarna har allefall fått mitt hjärta!

 © Spanische Hofreitschule

Av Linn - 14 april 2012 13:25

Fösrta lektionen fick jag Bell. Vi hade en vikarie som också hette Marianne. De gick faktiskt riktigt bra med galoppen på Bell men sen var vi tvungna och skiljas!:( Det var inge mellanrum mellan lektionerna som jag trodde så jag kom hem mycke tidigare. Jag fick en riktigt bar ridlärare som hette Millan. Hon påminde om Ama som jag hade innan Marianne. Jag saknar henne!I fall så hoppade jag av Bell när lektionen var klar och sen gick jag till Rufus som Filippa(inte min lillasyster)hade då. Är glad för det även om han var busig. Vi tränade dressyr och galopp. Vi galoperade på en volt fast ingen i vår grupp har gjort de. Jag hade superkul även ifall REufus förstörde genom att dra åt fel håll på volten. Jätteroligt! :D Vi kanske ska göra om det nån gång. Nu ska jag duscha och sen läsa.

 

 

Av Linn - 14 april 2012 08:05

Ute är det en snöstorm. Usch! Mitt i apil och allt. Måste äta ordentlig frukost så länge som jag ska vara i stallet. Jag och mamma måste nog åka lite tidigare eftersom det snöarså mycke. Jag får äta lunch där fast det är skönt att inte behöva stressa med hästen och spå efter. Känns som julafton! Längtar ihjäl mig! Jag kommer inte bloigga förän tidigast halv tre. Hejdå!

Av Linn - 13 april 2012 17:01

Vissa säger ju att idag är en oturdag fast jag har haft jättekul! Vi har kollat på dinosurieutställningen,människoutställningen,fisku
tställningen,naturutställningen och stenutställningen. Vi såg en jätteäcklig bläckfisk som var från 90-talet. Usch! Har fått Polluxpaketet(en hästboklubb)idag! En jättesnygg T-shirt,ett enormt sudd,samlarkort och två böcker.Är kär i min tröja!Kanske ska ta med suddet i skolan. Killarna jag sitter med skulle bli helt paffa när de får se de!Filmen var jättebra! Tänk att flygande dinosauries kunde vara så intresanta! Måste gå!

 

Av Linn - 13 april 2012 11:01

Snart är det lunch. Jag läser just nu. Egentligen läser jag lite för mycket men det är roligt. Jag har varit ute med TYra och hoppat agilty. Idag var hon riktigt taggad och hoppade till och med ringen utan problem. Har egentligen gasnka tråkigt nu. Önskar att vi äter s nartr för jag är jättehungri! Hejdå!

 

Av Linn - 13 april 2012 07:36

Hej!

Idag är det Cosmonova! Vi äter lunch hemma och åker sen til naturhstoriska eftersom föreställningen inte öppnar förän tre. Om vi är där ett så får vi kolla på utsträlningar i nästan två timmar. Längtar till Min privatlektion imorgon i

och den vanliga med såklart! Jag hittade Toras blogg: http://toraloves.bloggplatsen.se/ . I vilket all ska jag fortsätta med de nu. Tjao!

Av Linn - 12 april 2012 15:24

Förlåt för dålig uppdatering. Vid ett kom vi hem från Gustavsbergsbadet. Vi hade jättekul! Först var vi i den vanliga bassänegn och sen åkte vi ruschkanna. Vi var i den varma simskolebassängen och sen åt vi glass. MUMS! Vi avslutade med mer ruschkanneåkning och sen så åkte vi till Mcdonalds och åt hamburgare. När vi kom hem gick jag ut med TYra och sen hade jag lovat att leka med min lillebror. Vi lekte LEGO och hade ganska kul. Åter igen ledsen för dålig uppdatering. Ska sitta vid datan och sen gå ner och kolla hur det går med duschbyggandet. Morfar och mamma byter vår duschhörna. Hejdå!

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards