LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under juli 2012

Av Linn - 2 juli 2012 08:47

Jag själv tycker dte är skönt att ha gjoirt det där inlägget jag ska att jag skulle göra.Jag trodde om jag ska vara ärlig att det skulle ta mycket mer tid att göra det men egentligen tog migtt boktips längre att göra även om det försvann en gång så tog det längre att göra!I viket fall hoppas jag niu tycker bilderna är fina!Jag själv är nöjd med som flesta.Och förlåt att jag inte hade några bilder på vår fredag.Den var så hemska så egentligen räcker minnet för mig i det sammanhanget!Så här ser jag ut!

   

Av Linn - 2 juli 2012 06:34

Day 1

Vi kommer fram trötta till Palma flygplats.Det är varmt när vi sätter oss i bussen och åker till vårt hotel,Ses Fotges.Det första vi gör när vi kommer fram är att byta om i vårt hotellrum och sedan gå ner till poolen och ta ett bad.På kvällen går vi på en restaurang och sen blir det dags att sova på hotellet för första gången!

                           

Day 2

Alla vaknar utvilade och en aning trötta nästa dag.Vi går mer till frukosten och kollar vad det finns.Vi är genast nöjda!Efter frukosten går vi ner till poolen och fortsätter bada hela dagen ut!Vi äter glas och på kvällen åker vi in till Alcudia kolla i affärer köper grejor,går på restaurant och eftersom det var så varmt tog vi en glass okså!

                                                     

Day 3

Vi tillbringar som dagarna före dagarna i poolen och på stranden där vi njuter av vår semester.Jag läser och syskonen ritar.Det är varmt och vi får tänka ordentligt på att hålla oss i skuggan i mitten på dagen.PÅ kvällen går vi ut äter på en Taco restaurang,maten var inte lycka lyckad som den i stan.

                   

Day 4

Man kan tro att det blir lite långtråkigt med allt bad och all glass men det är härligt att tillbringa dagarna i solstolen ocha bara ta det lugnt!PÅ kvällen går vi ut och åter på en restaurang.Alla i familjen tar pasta,mums!SEn går vi runtoch kollar lite grann i affärer.

                 Day   

Day 5

Dag fem tillbringar vi också i solstolarna vi njuter av värmen som bara blir varmare och varmare för var dag som går.PÅ kvällen njuter vi enfantastik restaurang med en hoppborg,minigolf,studsmattolr och karuseller.Ett riktigt lekland!Fast deras Oxfile var fantastisk och deras efterätt vcar underbar!

           

Day 6

Vi tillbringar ännu en dag i solen och i poolen.Alla tycker det är jättekul!Imorn är sista dan och alla tycker veckan gått fort!Det är svårt att fatta attveckan är redan över.Vi åter på en restarang som missförstår rätt så mycket.MIn sprite smakar som kolsyrat vatten och jag pasta bolognese till min schitsel,lite knäppt för det var inte det jag ville ha!

     

Day 7

Hela natten kräks/spyr jag och på morgonen har ävemn pappa gjort det.MAaten vi åt kvällen innan var alltså ingen bra för våra magar.Vi tillbringar dagen hemmea.Synd nr det utomhus var ett sådant fantstiskt väder!PÅ kvällen går vi på leklandet men jag spyr upp den här maten också!

PS.Det finna inga bilder på den här dagen!


Day 8

Dags för att resa hem!Alla har saknat TYra och mamma och vi blir glada när vi ska åka hem.Jag behåller frukosten jag äter på hotellet och kottfärsåsen vi får på flygplanet tillsammans med äppelpaj,choklad och fruktsallad.Mums!Jag mpr mycket bättre även och min mage är liute konstig och ur balans!

 


Av Linn - 1 juli 2012 20:16

Det blir inga mer inlägg idag!

Vi har just sett på en film och ätiti popcorn i soffan.Alltid lika mysigt att mysa med familjen!Bilderna är inte klara ännu,det kommer ta lång,lång tid innan det är klart.Läser också nya KP som jag självklart inte fått när jag var på Mallorca.Nu är jag tröt så nu ska jag återgå till KamratPosten!

 

Av Linn - 1 juli 2012 17:05

Pappa och jag har varit i Sickla och handlat kläder på H&M och även lite på Kappahl.

Vi gjorde det efter att jag varit ute med Tyra.Nu är ´hon här.Hon är nog jätteglad att få vara med oss.Mamma hämtar oss här vid sju eftersom hon spelar golf.Tänkte iaf berätta vad jag köpte:

  • Ett par ljus shorts från Kappahl
  • En blå t-shirt från Kappahl
  • En hellokittyt-shirt från H&M
  • En rollingstonet-shirt också den från H&M
  • Etr randigtlinne med tryck från H&M.

Till midag blir det hamburgare.Vi äter ju hos pappa där hamburgare är en vanlig söndagsmat.Nu måste jag sluta men jag har tagit lite bilder på kläderna.Ni hittar nog ett par bilder på TYra som smyger fram.Hon tog på sig arbetet som min vakt åt mina kläder!Hihi!:)

                                                       


Av Linn - 1 juli 2012 11:25

Shirehästen är en vacker,ganska stor och kallblodig arbetshäst.Hästarna brukar ofta räkna som världens störtsa hästras,även Sveriges största häst är en shirehäst.Mammoth har rekordet just nu.Han var född 1848 och var 2,18 i manken och vägde 1,5 ton.Snacka om stort!!!:DHingstarna blir som regel alltid öven 170 cm men minst för alla shirehästar är 16o cm.Det blir nästan aldrig 185 cm i vanliga fall! Hästarna kommer från ett hedandskap med svalt klimat. Hästarna är oftast skimmel,bruna eller svarta.Hästarna används framförallt i körning och jordbruk.

 

Av Linn - 1 juli 2012 08:12

En nyhet på bloggen-boktips!

Septimus Heap är en bokserie skriven av Ange Sage.Hon skriver fantasyböcker och utom serien Septimus heap har hon även skrivit serien Araminta Spookie.Böckerna handlar om Septimus Heap,en pojke som kommer från en magikerfamilj.Han ä sjunde sonen till sjunde sonen och alla vill ha honom som magikerlärling.Han har som alla i sin släkt ett blondt och krulligt hår och även det gröna ögon som alla magiker har.Tillsammans med sin syster Jenna upplever han många äventyr.Jenna är blivande drottning med vackert brunt hår och det typiska lila ögon som alla drottningar har.Det lever i borgen,en stad innaför en stor borgmur.Här lever magiker,drottningar,magiker och ärkearkivararen tillsammans i en värld av magi och mysterier!Böckerna är i chagern Fantasy och passar bäst till 9-12 åringar.Ala böcker finns utgivna på orginalspråket enegelska!Böcker som man inte kan släppa!

 

Hoppas ni gillar det!

Av Linn - 1 juli 2012 07:46

Godmorgon bloggen!

akande vi fem idag men när jag väll upptäckte det somnade jag om,hehe,lite konstigt.Hade tänkte skriva ett bokrtips men inlägget försvann.Ska sätta mig och göra ett nytt alldeles strax när jag är klar med detta lilla inlägg.Tyckte ni behövde ett när jah slösat en halvtimme på ett inlägg som inte ens har publicerats.Är ganska trött.Känner fortafrande att magen är onstig efter i torsdags,hallå magen det har gått flera dar!

 

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards