LillaLinnsBlogg

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Linn - 19 juni 2012 19:07

Liten video när jag gör lunch.Tror ni jag kan bli sveriges nya mästerkock?

Av Linn - 19 juni 2012 18:07

Nu kommer månadens hästras!

Camarguehästen kommer från sydvästra Frankrike.Den är en mycket gammal ras som har funnits sen Romartiden.Det är vad man tror iaf.Det finns grottmålningar på hästarna från 1500 f.kr.Hästarna födds i sumpiga,sakna träskmarker och blir därför ofta väldigt säkra på foten.Hästarna är även kända för att alltid ha samma färg;skimmel.Fölen är svarta,fuxfärgade eller bruna vid födslen men bleknar med åren och blir vita eller flugskimmel.Det är en fullblodshäst som blir mella 135-15o cm i mankhöjd på ett ungefär.Det föds upp i halvvilt tillstånd och används till ridning.Hästarna är felxibla men anvönds ofta av Camargues egna cowboys;Les Gradians.

     

Av Linn - 19 juni 2012 14:03

Skulle bloggat tidigae men har inte hunnit!

Har tagit en lång runda med TYra.Det var härligtBåde hon och jag hade jättekul.Vi gick kristinedals vägen men i stället för att gå vanliga vägen gick vid mot sjön men i stället för att svänga in gick vi rakt fram och sen tog vi den vanliga vägen tillbaks.Håller på att ladda upp en video,det tar verkligen lång tid!Men dne var ju tio minuter.KOmmer någon orka se den?Jag tror inte att nån kommer kolla på den,fast ni kan ju spola fram den biten när jag babblar och när jag har maten i mikron.Men hejdå!

Jag idag!  

Av Linn - 19 juni 2012 10:54

Jag och den svarta saken som bor här har hoppat agilty!

Det gick som vanligt jättebra och med alla råd jag fått frå prova på i söndags hjälpte verkligen!Alla tips jag fått fu kar utan tvekan på Tyra.Både hon och ja tycker det här är så roligt!Tog tyvär inte med kameran så ni får inga bilder!Ledsen!:(Men kan fota lite sen.Sen måste jag äta lunch också.Tror jag gör det innan jag går ut med TYra det är enklast så.men i vilket fall så ska jag göra lunch nu.Tyra ska ut tolv så jag vill hinna äta,hejdå!

 

Av Linn - 19 juni 2012 09:13

Orkar inte skriva så här kommer video!

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards