LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Linn - 14 februari 2012 17:49


 

Av Linn - 14 februari 2012 17:18

Nu är vinnaren utsedd i min tävling. Vinnaren ärSofia Söderberg.Länkar hennes blogg nu och kommer påminna er tills ni är så trötta på att höra det att ni storknar.Här kommer de sofia skrev:


Jag började blogga när jag var kanske 13 år gammal. Anledningen till varför jag började blogga var nog för jag hade för mycket tankar och funderingar i min hjärna som bara väntade på att få komma ut. Med min blogg fick jag skriva allt det där och slapp funera så mycket sedan.
En annan anledning var nog för att jag hade ett väldigt stort intresse för hästar + att jag hade en egen häst. Jag startade en blogg vid sidanom min vanliga blogg som jag ägnade enbart åt hästarna. Det var väldigt bra, eftersom att då kunde jag gå tillbaka i den och kolla hur mycket jag egentligen ahde tränat in häst, vad vi hade gjort på träningarna osv... :)


Jag vill vinna för jag älskar att vinna, + att det alltid är roligt att vinna. Skulle även vara mycket trevligt om du skrev om mig i din blogg.


Min blogg, den tycker jag är bra eftersom att jag har väldigt mycket olika intressen och bloggar därför om mycket olika saker. Det gör att den blir ganska intressant att läsa och den passar för många olila slags människor. Jag bloggar om b.la hästar, dans & musik, mode, styling och trender, min vardag och maaaassor mer!

http://sofiassoderberg.blogg.se

Så  nu får ni inte glömma att kolla in bloggen!

Det var allt för mig och grattis Sofia!


Av Linn - 14 februari 2012 15:00

Vad tyckte ni om bilden jag la upp imorse?Gjort en liknande bild nu som ni självklart får.Har varit hemma ett tag.Tog bussen hem som vanligt.Både mormor och brorsan är sjuka.Rädd att jag ska bli sjuk!Ensam hemma med två sjuklingar!Hjälp!Jag vill absolut inte bli sjuk.Vi har fadring den här veckan.Vet faktiskt inte när.I vilket fall vill jag inte bli sjuk.Vi gjorde kort på engelskan.Vi var självklart tvungna att göra glosof också men vi fick bara 15 glosor.15 vilket fall gjorde jg ett till mamma och ett till pappa.De blev faktiskt snygga.Ha det bra då!

   

Av Linn - 14 februari 2012 06:45

 

Av Linn - 13 februari 2012 20:16

Godnatt och sov gott.Ska bara se på TV och sen är det bums i säng.Måste trots allt vakna 6.00.Jag är trög på mornarna så det tar en halvtimma innan jag verkligen vaknar.Då fattar ni varför jag behöver den extra tiden.I vilket fall så kan jag inte blogga mer nu.Hej

 

Av Linn - 13 februari 2012 16:47

Fick en jättebra kommentar idag.Tack så mycket Flizan! Det handlar om inlägget om Velamsund.Jag är säker på att många missförstod mig och jag menade absolut inte att såra någon.Jag menade inte att Velamsund var dåligt med det jag skrev det passade bara inte mig.Inge svårare än så elt enkelt.Jag är ledsen att jag sårat folk och som sagt jag mena absolut inte att vara dum.Så nu återgår vi till min dag.Jag ar bloggat dåligt idag för att jag var hos Nea.Var tvungen att åka hem när hennes ridning börja.Jag glömde bort min simning.Ibland hatar jag den.I vilket fall hade vi roligt den där timmen.Önskar jag kunde följa med på hennes ridning.Hon rider på Velamsund och har rider sin andra termin just nu.I vilkjet fall så har jag simning som vanligt.Inget annorlunda idag,tyvär.Hejdå!

 

Av Linn - 12 februari 2012 18:12

Har åkt längdskidor idag.Vi var tvungna att testa pjäxor till både slalom och längd.Så passa vi på och testa skidor me.Fick nya.Mammas gamla fina skidor och pjäxor.Mamma valla också.Roligt att lära sig för det är inte alla mammor som bor i stockholm och kan valla.Hon är ju från norrland så det är inte så konstigt.Självklart så åkte vi skridskor vid bastusjön med.Har fixat lite fakta om Benny.Kopierat från min ridskolas hemsida.http://www7.idrottonline.se/VarmdoRK-Ridsport/Ridskolan/Ridskolanshastar/

Där kan ni se alla hästarna.I vilket fall fanns ingen bild på Benny där så ni får nöja er med att läsa.Ha det bra!


Benjamin

Valack

Född 1996

e: Dalar

u: Donna Felica

 

 

Pigg och glad fjording som kan det mesta!

Utb. LA Dressyr och är även inkörd.

 

Av Linn - 12 februari 2012 07:12

UrsprungIrland, Storbritannien
UtbredningHela världen
MiljöJordbruksområde
Egenskaper
TypKallblodshäst
Mankhöjd135-170 cm, men vanligast är ca 140-155 cm
FärgAlla men skäck är vanligast
AnvändningRidning, körning

Tinkerhästen är en hästras från Irland.Tinker är en relativt ny hästras inom avelsföreningarna och främst känd för sitt utseende, en kraftig ridhäst med en fläckig skäckfärg, och även sitt lugna temperament.Tinkerhästen finns i flera olika varianter och delas in i fyra olika sektioner beroende på typ. Vanner är den tunga men ändå graciösa draghästtypen med en mankhöjd på 156-170 cm, Grai är av lättare allroundtyp med en mankhöjd på vanligen 135-156 cm, samt Cob med mankhöjd på 135-156 cm som, enkelt beskrivet, är en mindre variant av Vanner och en kraftigare, mer satt variant av Grai.Även om alla färger är tillåtna så är skäckfärgen uteslutet vanligast hos dessa hästarna.

Tinker Stute mit Hengstfohlen.jpg Irish Tinker horse 2.JPG

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards