LillaLinnsBlogg

Alla inlägg under september 2012

Av Linn - 14 september 2012 06:58

 

 

Gud vilken söt vovve!Visserligen är TYra den finaste men denna ä ju bara för bedårande!

Av Linn - 13 september 2012 18:29

Angloaraben är framavlad i Frankrike 1840. Mna ville år arabernas klokhet och uthållighet och fullblodens hoppförmåga och snabbhet. Hästarna passar bäst i fältävlan,dressyr och bahoppning. I Sverige har vi inte avlat fram så många angloarber sedan 1950. Hästarna kallas anglo-arabisktfullblod. Då är hästen en ren korsning mellan eneglst fullblod och arab. Angloaraben finns i alla hela färger och mankhöjden varierar mellen 160-165 cm.

   

Av Linn - 13 september 2012 15:35

God morgon,nej det är faktiskt eftermidag.

Sitter vid datan en stund och slappr efter dan.Ska nog gå ut med TYra eller läsa snart. Lysnnar lite Adele,hon har så fin röst tycker jag. iaf har vi haft Svenska,matte och så mer svenska och prat.Japp,typ en mindre intressant dag i skolan,utom rasterna.Vi har kört handboll med stress och satsning.Så kul!Så hej,hej alla små roliga kaniner!

Av Linn - 13 september 2012 07:13

Orkade inte blogga efter simningen igår så nu ska jag berätta min nyhet!

Jo det är en tväling här snart på sydpoolen.Tävlingen är för sånna som inte tvälat förut och jag funderar på att anmäla i bröstsim.Jag är rädd att det krockar med min ridning men då går faktiskt tvälingen först.Vill gärna tävla min första tävling nu på en nybörjartävling. iaf fall så kan jag inte slippa skolan,tyvär!Snart ska jag börja packa ihop.Hoppas alltid på att få läsa lite snabbt men det brukar aldriug bli som jag vill,haha!

         

Av Linn - 12 september 2012 15:52

Idag har vi haft mattedag.

Har faktiskt kmmit hem för bara 20 minuter sen.Vi avslutade med engslka pjäsen.Vi skulle slutat två men vi bestämde tillsammans i klassen att vi skulle göra det här. Jag men det gick jättebra iaf och alla skratta.Verkligen något jag vill göra om det här med engeslka pjäs.Ja om en timme är det simning.Kul!Har ätit mellis nu,inyte så smart eftersom jag får håll då men det får jag faktiskt alltid.Ja,hejdå,Ska läsa lite grann nu!

 

GM!

Av Linn - 12 september 2012 06:48

Godmorgon alla tokiga bananer!

Idag är det onsdag och vi ska uppvisning på vår engelska pjäs.Adam är sjuk så nu ska jag lära mig huvudrollens repliker på typ 10 minuter.Tror ni pjäsen blir lyckad?Iaf så ska jag simma ikväll blir första gången jag simmar på¨en onsdag denna termin,skäms faktiskt lite över det och nästa onsdag lir det hund igen.Hoppas det inte blir så här till vår!

 

Av Linn - 11 september 2012 17:09

Hei på er,tänkte tipsa om en jättebra bok som jag läser just nu. Boken heter Gurneys litteratur och potatisskallspajsällkskap av Mary Ann Shaffer. Jga är visserligen bara på sida 75,började läsa för några timmar sen men hittils kan jag bra säga en sak.LÄS DEN,NU!!!!!!!!!!!!

Denna bok är annorlunda och fantastisk på en och samma gång! Tyvär kan inte Mary skriva mer böcker,hon dog när boken blev klar. Hon kunde inte lägga sista handen på boken,det fick någon annan göra.Denna bok rekomenderar jag defentivt.Föresten är detta en inte en barnbok,fick ett tips av en kompis att läsa vuxenböcker och nu har jag startat!

Köp boken här:http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917337203X

 

Av Linn - 11 september 2012 14:27

Idag slutade jag kl.13 Lyxigt för oss!

Ledsen att jag inte bloggat,har hålit på med lite grejsimojser.Idag hade vi bara svenska,matte,syslöjd och idrott.KOrt dag med andra ord.Har just ätit lite mellis.Nu hade jag tänkt gå in på adlibris och kolla in lite böcker.Är alltid sköntatt titta på böcker tycker jag. Iaf så är jag lite trött,bloggar lite senare!

 

Presentation♥


Jag heter Linn och är 11 år,här skriver jag om mitt liv.Vill du veta mer?Kolla jn lite om mig eller tryck på knappen presentation!

Fråga!♥

16 besvarade frågor

♥Tyra♥

Tyra är en dvärgschnauser. Hon är född 1 maj 2011. Vi fick henne när hon var åtta veckor. Vi tränar agilty och lydnad tillsammans.Hon är världens bästa vovvsing!

 

Lite om mig!♥

Jag är Linn en 11 årig tjej som simmar och rider.Jag har en hund som heter Tyra som jag tar hand om och tillsammans stasar vi mot agility toppen(mer längre ner).Mina bästa vänner heter Lisa,Nea,Tilda,Kayo,Elsa och Elsing.Jag går i femman.Jag rider på Värmdö ridklubb som jag rekomenderar starkt och simmar dessutom en gång i veckan.Plus det har jag ett starkt fotointresse(längre ner).

 

Följ mig på Instagram!

 

Jag heter LillaLinnsBlogg eller sök på Linn Balmer

Mina inlägg♥

Min gästbok!♥

Månader♥

Bra bloggar!♥

Kalender♥

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i min blogg♥

MItt fotointresse

Jag vet inte hur mitt fotointresse började men jag älskar foto och att redigera.Under höstlovet 2012 var jag på fotokurs på dieselverkstaden och jag lär mig bara mer och mer.Här är ett smakprov med mina bästa bilder!

                   


Ovido - Quiz & Flashcards